כיצד הביטחון העצמי של ילדיכם יעלה בעזרת תכנית אופקים חדשים

ביטחון עצמי הוא מיומנות חיים חשובה ביותר המסייעת בכל משימה ובהשגת כל מטרה. חשוב לזכור, שרכישת בטחון עצמי עבור ילדים אינה רק יעד לעתיד שיתרום להם בבגרותם. בטחון עצמי ומיומנויות תקשורת בינאישית יתרמו לדרך בה הילדים שלכם יחוו את ההווה שלהם ואת מקומם בחברה היום.

תכניות העשרה לבתי ספר

תכנית העשרה לבתי ספר של אופקים חדשים

ילדים חווים בטחון עצמי מתוך התנסות ביצירת תקשורת בינאישית מוצלחת. תוכניות ההעשרה לבתי ספר של אופקים חדשים מבנות עבור הילדים מצבי הצלחה ומשפרות את כישורי התקשורת הבינאישית שלהם באמצעות עבודה אישית וקבוצתית. ההנאה של הילדים מתהליך הלמידה נובעת הן מהנושאים הנלמדים והן מחוויית ההצלחה שלהם.

תכנית חוק ומשפט – משפרים את הביטחון העצמי בעזרת עמידה מו קהל

בתוכנית חוק ומשפט הילדים מתנסים בעמידה מול קהל במשפטים מבוימים, הנסבים על נושאים מחיי היום-יום שלהם. הם כותבים ומשחקים את תפקידי העדים, עורכי הדין והשופטים במשחק ומתרגלים מיומנויות של עמידה מול קהל ורטוריקה: נשיאת נאומים, יצירת גרסאות משכנעות ותמיכה בהן באמצעות ראיות, מענה לשאלות ועוד. חברי הקבוצה של ההגנה, שיש להם מטרה משותפת, תומכים זה בזה ומסייעים הן ליצירת המיומנות הרטורית והן לתחושת הבטחון והתמיכה שחשובה כל כך להשגת מטרות הקבוצה.

תכנית קוסמים צעירים – שוברים מחסומים חברתיים

בתוכנית קוסמים צעירים, כל ילד הופך לתיאטרון של איש אחד, שבאמצעות הקסמים יכול לשעשע ולהצחיק, לספר סיפור, לקרוא למתנדב מהקהל ולהפתיע באמצעות הקסם שלו. ההכרות עם הקסם מקנה לילד סוד שידוע רק לו, ובכך יש כוח שמקנה בטחון עצמי מיוחד ויכולת לשבור מחסומים חברתיים. הילדים הקוסמים מבצעים במהלך השנה הופעות בפני מגוון קהלים – תלמידים צעירים מהם, תלמידים בוגרים והורים ובכך הם רוכשים חוויה המקנה את הביטחון לעמוד בפני קהל עם תוצר שהכינו בעצמם.

תכנית הלוגיקה – לומדים לזהות צורות חשיבה ומיומנויות בהם מצטיינים

תוכנית הלוגיקה ומשחקי החשיבה מיועדת להקנות לתלמידים בטחון עצמי באופן שונה ומיוחד. בתוכנית זו התלמידים מקבלים משחקים ואתגרי חשיבה מגוונים, שכל אחד מה עוסק באופני חשיבה ופתרון בעיות שונה. כך לדוגמה הם מתרגלים דמקה כמשחק הדורש מיומנויות חשיבה אסטרטגיות, 'מילים אסורות' שהוא משחק חשיבה מילולית, 'שלשות' שהוא משחק חשיבה צורנית ועוד. הילדים לומדים לזהות את צורות החשיבה והמיומנויות בהם הם מצטיינים ודרך ההכרה בחוזקות שלהם, יוצרים ומבצרים את הבטחון העצמי שלהם.

Share:

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
תוכניות העשרה

תוכניות העשרה לבתי ספר תורמות להתפתחות האישית של התלמידים ולבניית

עוד »
תכנית העשרה לבית ספר

תוכניות העשרה לבתי ספר מוסיפות פן שונה וחווייתי ללמידה, לתלמידים

עוד »

קיימים מספר מונחים מבלבלים וחופפים בתחום תוכניות ההעשרה לבתי ספר,

עוד »
דילוג לתוכן