תכנית קוסמים צעירים

תכנית קוסמים צעירים

תכניות העשרה בתקשורת בין-אישית.

קוסמים צעירים – כיתות א'-ב'. קוסמים מתקדמים – כיתות ב'-ד'.

עבור ילד, המילה "קסם" לבדה, היא שער לעולם מופלא. הילדים מוזמנים למסע מלא סיפורים ואגדות, במהלכו ילמדו לבצע בעצמם עשרות קסמים מקצועיים; הילדים-הקוסמים יבצעו מופעים וידהימו את חבריהם, את בני משפחתם ואת כל תלמידי בית הספר. במהלך המסע הם ירכשו בטחון עצמי, ניסיון בהופעה מול קהל, סיפור סיפורים, מתן וקבלת משוב ומיומנויות נוספות של תקשורת בין אישית.

מטרות התכניות:

פיתוח מיומנות אישית של כל תלמיד:

  • מיומנויות תקשורת – עמידה מול קהל, סיפור סיפורים, שימוש בגוף ובקול, שימוש בהומור ועוד.
  • משוב בונה – כיצד לתת משוב וכיצד לקבל אותו
  • יכולת מוטורית – קשר עין יד, מוטוריקה גסה ועדינה.
  • התמדה – אימון חוזר ונשנה, על מנת להצליח (בהופעת קסמים ובכלל).

אופי הפעילות:

לאחר שנשבעו בשיעור הראשון את "שבועת הקוסמים" והתחייבו לשמור סוד, הילדים ילמדו מדי שיעור 1-3 קסמים. במהלך השיעור יופיעו חלק מהתלמידים בפני הכיתה ויקבלו משוב בונה הן על ביצוע הקסם עצמו והן על ההופעה והסיפור.

לפחות פעמיים בשנה, נארגן מופע קסמים בו התלמידים יופיעו בפני קהל – בני משפחותיהם, ילדים הלומדים בשכבות הגבוהות יותר ועוד – תוך שימוש באביזרי במה ותפאורה מתאימים. 

בכל שיעור ילמדו הילדים, מלבד הקסמים עצמם, גם טכניקות של עמידה מול קהל, סיפור סיפורים, שימוש בהומור ועוד.

2 התכניות יחדיו כוללות למעלה מ-100 קסמים!

קוסמים צעירים וקוסמים מתקדמים:

קוסמים צעירים היא תכנית המיועדת לכיתות א'-ב'. מלבד מיומנויות התקשורת הבין אישית היא מלמדת גם אותיות ומספרים, חשבון וקריאה בדרך חווייתית וקסומה.

קוסמים מתקדמים היא תכנית ההמשך. הקסמים מסובכים יותר ודורשים יכולת מוטורית  טובה, אימון והתמדה. תלמידי קוסמים מתקדמים מסוגלים לתת משוב ולקבל משוב ברמה גבוהה. 

המדריכים:

מדריכי קסמים נבחרים בזכות יכולתם לעבוד עם ילדים צעירים ולפתח אצלם מיומנויות תקשורת בין-אישית; רובם אינם קוסמים מקצועיים. אנו בוחנים את המדריכים בעמידה מול קהל וסיפור-סיפורים וכן את יכולתם לקיים אווירת לימודים נעימה, תומכת ו-'כיפית'. 

תוצרים ואירועים בתכנית:

  • הילדים מקבלים תיק-קוסמים ומקל-קוסמים; את שאר האביזרים הנדרשים לביצוע כל קסם מקבלים מדי שיעור, כך שבהדרגה מתמלא התיק לערכת קסמים שלמה.
  • במהלך השנה נבצע לפחות 3 הופעות מול קהל מגוון – בחנוכה, בפורים וסיום השנה. ההופעות הן חלק מהותי ועיקרי בתרומת התכנית לילדים ובהתנסות שלהם.

קשר עם הבית וההורים:

  • הילדים מקבלים מדי שיעור עזרים לביצוע קסמים בבית. 
  • הילדים מחתימים מדי שבוע מבוגרים שצפו בהם מבצעים את הקסמים בבית.
  • מופע מסכם להורים, כולל הפעלה – כל ילד מלמד את הוריו לבצע קסם.

נושאי הלימוד בתכנית:

  • במת הקסמים – מהו קסם, מיהו קוסם, מיהו הקהל וכיצד נוצר הקשר ביניהם.
  • משוב בונה –ניתן משוב לחבר ונעזור לו להשתפר, מבלי להעליב אותו. נקבל משוב מחבר ונפיק ממנו את המיטב. נלמד להשתמש בכללי המשוב בחיי היום-יום, גם מחוץ לשיעור קסמים.
  • סיפור סיפורים –שיהפכו את הקסמים שלנו למרתקים, אישיים ומשעשעים יותר. נמציא סיפורים חדשים כיד הדמיון הטובה עלינו. נשתמש בקולנו ובגופנו על מנת להפוך את הסיפור שלנו למוצלח יותר.

מסגרת הוראה ופרטים נוספים:

תכנית 'קוסמים צעירים' מיועדת לכיתות א'-ב'.

תכנית 'קוסמים מתקדמים' מיועדת לכיתות ב'-ד'.

התכניות מבוססות על מפגשים בני 1 ש"ש או 2 ש"ש, לקבוצה המונה עד 25 תלמידים.

/ 5.

דילוג לתוכן