התפתחות אישית של תלמידים בעזרת תוכניות העשרה

תוכניות העשרה לבתי ספר תורמות להתפתחות האישית של התלמידים ולבניית הכישורים שיהפכו אותם לאנשים מצליחים יותר בעתיד. תוכניות ההעשרה של אופקים חדשים מדגישות את החוויה וההפעלה מחד, ואת הקניית הכישורים והיכולות האישיות מאידך.

הקניית מיומנויות חברתיות ורגשיות לילדים

הילדים הלומדים היום בביה"ס היסודי יצאו לחיים בעולם שונה משמעותית מזה שאנחנו מכירים היום. הידע שאנו מקנים להם בכיתה עלול להיות לא רלוונטי בעוד מספר שנים. עתידנים טוענים שרוב הילדים ילמדו ויעסקו במקצועות שעדיין אינם קיימים כיום (מוכר חלליות? מעצבת חיות מחמד? מהנדס זיכרונות?) ויחליפו את עיסוקם בתכיפות רבה. במצב כזה, חשוב יותר מתמיד להקנות לילדים דווקא את המיומנויות החברתיות והרגשיות שיאפשרו להם להתנייד בין מסגרות שונות וגמישות.

תוכניות העשרה

תוכניות העשרה בונות את התלמיד לעתיד

אנו רואים את היכולת לתקשר עם אנשים, לבנות טיעונים לוגיים, לעבוד ולתרום כחלק מקבוצה ולדבר בפני קהל, כמהותיים ביותר להתפתחות האישית של ילדי ההווה ואנשי העתיד. אצל הילדים הצעירים יותר, בכיתות א-ד, תכנית קוסמים צעירים מפתחת את היכולת לעמוד מול קהל, לתת ולקבל משוב, ולהשתמש בעזרים מגוונים ליצירת עניין. אצל ילדים בוגרים יותר, בכיתות ה-ח, תכנית 'חוק ומשפט' יוצרת יכולת אישית בבניה לוגית של טיעון מורכב ובהצגתו מול קהל בעל פה, תוך שימוש במוצגים וראיות. 

יכולת שיתוף פעולה היא דבר חשוב להשתלבות בחברת העתיד

מחקרים רבים מצביעים על היכולת לשתף פעולה כמשמעותית מאוד להשתלבות בחברת העתיד. ההתפתחות האישית של תלמידים בעזרת תוכניות העשרה נעשית באמצעות עבודה על פרויקטים שיתופיים מורכבים, שבהם אין תשובות נכונות וברורות ודרכים סלולות לביצוע המשימה. התוכניות מאפשרת לתלמידים להתנסות בעבודה בקבוצות מורכבות, בהן התוצרים של כל ילד מהווים חלק ייחודי בתוצר קבוצתי. יצירת משפט מבוים או מופע קסמים, הם משימות בהן על הילדים להפעיל דמיון ויצירתיות מחד, ולמצוא נתיבים לשיתוף פעולה עם חבריהם מאידך. 

תוכניות העשרה לבתי ספר של אופקים חדשים תורמות להתפתחות האישית של כל הילדים בכיתה ומשפרות את האווירה והאמון בין התלמידים, באמצעות עבודה על מיומנויות חברתיות-רגשיות. בכך תוכניות ההעשרה תורמות גם להווה ולתחושת הבטחון והאושר של הילדים היום, וגם לכישורים וליכולות שישרתו אותם כבוגרים.

Share:

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
תכניות העשרה לבתי ספר

ביטחון עצמי הוא מיומנות חיים חשובה ביותר המסייעת בכל משימה

עוד »
תכנית העשרה לבית ספר

תוכניות העשרה לבתי ספר מוסיפות פן שונה וחווייתי ללמידה, לתלמידים

עוד »

קיימים מספר מונחים מבלבלים וחופפים בתחום תוכניות ההעשרה לבתי ספר,

עוד »
דילוג לתוכן